ميرحسين: كجاست آن نفتي كه قرار بود سر سفره‌ها بيايد؟

1523807اگر در اول انقلاب گفته مي‌شد كه 10 هزار دلار به خزانه ريخته نشده، دولت بدون استيضاح در مقابل افكار عمومي سقوط مي‌كرد ولي امروز…

به گزارش خبرگزاري انتخاب ، مهندس موسوي در جمع پر شور دانشگاه آزاد اراك با اشاره به پلاكاردي كه يكي از دانشجويان در دست داشت و بر روي آن از قول امام خميني(ره) نقل شده بود «معيار حال فعلي افراد است»، گفت: آري درست است. معيار حال فعلي افراد است و بايد ببينيم چه وعده‌هاي داده‌ايم و اكنون در كجا ايستاديم. معيار حال فعلي افراد و معيار حال فعلي دولت‌ها است.‌ بايد ببينيم چه قدم‌هايي براي از بين فساد برداشتيم؟ ببينيم چه كساني را در دولت به كار گرفتيم؟ و چه افتخاراتي در جهان آفريديم؟ بايد ببينيم آيا اين اقدامات با شعارهايي كه داده شده، يكسان است يا خير؟

وي سپس گفت: فضاي دانشگاه بايد فضايي باز باشد و همه ي حرف‌ها بدون ترس گفته و شنيده شود. يكي از مهمترين مسائل كشور ما رهايي از ترس است و دانشجويان بايد پيشتاز اين مساله باشند. بنابراين همه بايد بتوانند سوالات خود را در دانشگاه مطرح كنند.

مير حسين در پاسخ به پرسشي درباره ي وضعيت خانوادگي خود گفت: من در سال 1348 ازدواج كردم. همسرم در رشته‌ي هنري تحصيل مي‌كرد و بعد هم در علوم سياسي ادامه ي تحصيل داد و در ابتدا در مدارس و بعد هم به استاد در دانشگاه مشغول شد. اول انقلاب ايشان به دليل مبارزات و همچنين كتاب‌هاي خود از من مشهورتر بود. ايشان به قرآن علاقه زيادي دارند و كتاب ها و مقالات زيادي نوشته است. ما هميشه به هم احترام گذاشتيم و استقلال يكديگر را پاس داشتيم. من سه دختر و پنج نوه هم دارم كه دو دختر من در حال گذارندن رساله ي دكتري خود در رشته‌هاي فيزيك و پژوهش هنر هستند و يك دختر ديگر من نيز در حال تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در رشته ي تصويرگري است.

وي درباره ي مساله ي دانشجويان ستاره‌دار و اساتيد اخراج يا بازنشسته شده از دانشگاه گفت: من مخالف هر نوع ستاره دار كردن دانشجويان هستم و معتقدم كه دانشگاه بايد يك محيط باز و آزاد داشته باشد و ويژگي دانشگاه بايد در همين مساله باشد. به عقيده ي من هر نوع نگاه امنيتي به دانشجو نه به نفع كشور است و نه به نفع نظام. بازنشسته كردن اجباري اساتيد به معناي ظلم به خود آن‌ها، ظلم به دانشجويان و كل جامعه است و من اگر رييس‌جمهور شوم در دولت آينده وزارت علومي متناسب با همين ذهنيت تشكيل خواهم داد.

وي سپس درباره ي مشكلات رسانه اي موجود گفت: يكي از مشكلات من همين مساله است. من موافق كانال‌هاي تلويزيوني آزاد در كشور هستم و اين عقيده ي امروز من نيست به طوري كه در سال 68 هم كه عضو مجلس بازبيني قانون اساسي بودم به اين مساله راي دادم و در حال حاضر و آينده هم تا حد توان خود اين مساله را دنبال خواهم كرد.

مير حسين افزود: رسانه ي ملي تاكنون يك طرفه عمل كرده است و من اتكايي به آن ندارم. اتكاي من به تك تك كساني است كه به فضاي آزاد معتقدند و با ابتكارات خود دامنه‌ي آزادي را به همه ملت گسترش مي‌دهند و دانشجويان مي‌توانند پيام‌رسان اين آگاهي باشند. ما شعار هر شهروند يك ستاد را مطرح كرديم و حال عرض مي‌كنم كه هر شهروند بايد يك رسانه در خلاء رسانه ي ملي باشد.

وي به پرچم‌ها، شال ها و ربان‌هاي سبز در دست دانشجويان حاضر اشاره كرد و خطاب به آن‌ها گفت:‌ اميدوارم اين سبزي تمام ايران بزرگ را بپوشاند.

ميرحسين درباره ي اقدامات شبه تبليغاتي دولت در آستانه ي انتخابات اظهار كرد: در كشور ما منابع كميابي نظير منزلت‌هاي اجتماعي وجود دارد. اگر اين منابع را براي اهداف درازمدت به كار گرفتيم راه درست را طي خواهيم كرد ولي اگر اين منابع در خدمت اغراض كوتاه مدت سياسي و براي جنجال، هياهو و گول زدن مردم استفاده شود به مردم ظلم كرده‌ايم و اين بزرگ‌ترين فساد است. بايد وعده‌هايي بدهيم كه بتوانيم به آن‌ها عمل كنيم؛ كجاست آن نفتي كه قرار بود سر سفره‌ها بيايد؟

وي همچنين درباره بحث حضور نظاميان در سياست، تصريح كرد: امام(ره) در دوره‌هاي مختلف به صراحت گفته بودند كه نيروهاي نظامي نبايد وارد عرصه ي سياسي شوند. اين بدان معنا نيست كه كسي نينديشد بلكه به اين معناست كه سازمان‌هاي نظامي نمي‌توانند در حقوق مردم دخالت كنند. مردم بايد در فضاي آزاد فكر كنند و بينديشند و هر نوع دخالتي در اين زمينه هم به ضرر آن نيروها و هم به ضرر كل مردم و كشور است.

يكي از دانشجويان بسيجي سوال كرد؛ آقاي موسوي! لطفا موضع خود را در قبال گروه‌هايي نظير جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي اعلام نماييد؟ چرا كه اينها متاسفانه امروز از ياران شما هستند! موسوي هم در برابر اين پرسش عنوان كرد: اصلا نمي‌گويم متاسفانه! من شعاري دادم و به طور مستقل آمدم و از همكاري و حمايت احزاب مختلف از جمله همين احزاب كه نام برده شد استقبال مي‌كنم، ولي بارها گفته‌ام كه وام‌دار هيچ‌كس نيستم؛ بلكه به شايسته‌سالاري اهميت مي‌دهم. پاسخ من به منتقدان درباره همكاري با اين احزاب، عملكرد شايسته دولت بعدي خواهد بود. به عقيده من هر تشكلي كه دلش براي اين ملت مي‌تپد از جمله بسيج، موافق اين قضيه باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد:‌ بسيج وقتي بينديشد و مدافع منافع قشري باشد كه از آنها برخاسته است با اين مساله مشكلي نخواهد داشت و من يقين دارم كه بسيج همين راه را خواهد رفت. من از اين سوال‌ها رنجيده نمي‌شوم و پاسخ مي‌دهم. اميدوارم كه بسيج در نهايت در كنار مردم و دانشجويان باشد. آن كس كه نام خود را بسيجي بگذارد ولي از شعارهاي اصيل امام(ره) عبور كند را بسيجي نمي‌دانم و معيار حال فعلي افراد است. مقام معظم رهبري گفته‌اند من يك راي دارم و خودم از آن باخبرم و من اميدوارم بسيجي با همين روحيه وارد عرصه شود و از راي بقيه‌ قشرها مانند ناموس خود دفاع كند؛ حتي اگر خلاف نظر آنها باشد. ما چنين بسيجي را دوست داريم.

يكي ديگر از دانشجويان بسيجي درباره مساله سياست خارجي، بحث رابطه با آمريكا و مساله فلسطين موسوي را مورد سوال قرار داد كه او نيز پاسخ داد: هر موضعي كه در رابطه با آمريكا داشتم بارها با صراحت و روشني براي همه بيان كرده‌ام. من شخص خاصي نيستم كه دست دوستي‌ام ارزشي براي آمريكا داشته باشد. اينك نه رييس‌جمهور هستم و نه نخست وزير! بلكه تنها يك هنرمند داوطلب رياست جمهوري هستم. نه نامه‌اي نوشته‌ام و نه تقاضاي ملاقاتي كردم و نه پيام تبريكي فرستادم. نمي‌دانم اين حرف دست دوستي دراز كردن كه شما در سوال‌تان گفتيد از كجا آمده است؟ به هر حال سياست خارجي عرصه علم، دانش و آگاهي است و اين طور نيست كه فردي شب بخوابد و فردا موضعي اعلام كند و تصميمي بگيرد.

مهندس موسوي يادآوري كرد:‌ در ماجراي مك‌فارلين تمام كساني كه در آن دخيل بودند از جمله خود مك‌فارلين در آمريكا محاكمه شدند.جالب اينجاست كه در آنجا به ريگان رييس‌جمهور وقت آمريكا نگفتند كه چرا اين تصميم را گرفتيد بلكه به او اعتراض كردند كه چرا در اين تصميم‌گيري نظر كارشناسانه وزارت امور خارجه را نگرفتيد؟ مشكلي كه در حال حاضر درباره سياست خارجي داريم مساله دفاع از فلسطين نيست؛ بلكه مساله‌ بي‌خودي به سوئيس رفتن براي يك خواب، خيال و توهم است. چرا مي‌خواهيد تلاش كنيد حرفي در دهان ديگران يا در دهان من بگذاريد؟

او با اشاره به اين كه از اول انقلاب مدافع حقوق حقه‌ مردم فلسطين بوده است گفت: در ابتداي انقلاب، اجماعي در مورد مساله فلسطين در نظام صورت گرفت. به طوري كه قرار شد هر كجا اين بحث پيش مي‌آيد همه با هم بگويند كه مطابق هنجارهاي بين‌المللي موافقيم كه سرنوشت فلسطين را همه ساكنان آن سرزمين اعم از مسلمان، يهودي و مسيحي با راي خود تعيين كنند ولي دولت جديد شعارهاي احساساتي داد و از اين موضع نظام عدول كرد.

نخست‌وزير كشورمان در دوران دفاع مقدس با اشاره به مساله هولوكاست و تاكيد بيش از اندازه دولت نهم بر نفي اين مساله تصريح كرد: چنين رفتاري نتيجه‌اي جز دو مصوبه در سازمان ملل و مجمع عمومي در تاييد هولوكاست نداشته است و نتيجه آخر آن نيز در اجلاس اخير سوئيس حاصل شد كه وقتي آن مشكل به وجود آمد و آن مطالب مطرح شد در پايان اجلاس باز هم مصوبه‌اي دسته‌جمعي در تاييد هولوكاست صادر شد. البته حمايت از فلسطين مهم است ولي از راه آگاهانه. مگر دستگاه چند هزار نفري وزارت امور خارجه را مجاني درست كرديم؟ بايد در تصميمات خود از خرد جمعي استفاده كنيم. حرف ما اين است كه اينها حتي براي پياده كردن افكار خود نيز از تصميم جمعي استفاده نمي‌كنند.

او  همچنين درباره مفهوم اصلاح‌طلب اصولگرا توضيح داد: از شعاري كه رهبري انقلاب داده‌اند دست برنمي‌دارم. ارزش‌هاي اصيل اصلاح‌طلبي بدون توجه به اقشار مستضعف امكان پياده شدن ندارند. اصلاح‌طلب اصولگرا يك استراتژي و راهبرد است. ما بايد تلاش كنيم كه صفوف ملت را به هم نزديك كنيم و به سمت وحدت حركت نماييم. من اين شعار را از امام ياد گرفته‌ام و هيچ‌گاه هم از ياد نبردم. من با همه اصلاح‌طلبان دوست هستم و در عين حال دست خود را به سمت همه گروه‌ها دراز كردم و معتقدم ملت ما مي‌تواند در يك لحظه هم از جمهوريت دفاع كند و هم از اسلاميت.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از وجود قانون‌گريزي در كشور گفت: اگر اين مساله ادامه پيدا كند لطمات زيادي به كشور ما وارد خواهد كرد. اگر در اول انقلاب گفته مي‌شد كه مثلا 10 هزار دلار به خزانه ريخته نشده، دولت بدون استيضاح در مقابل افكار عمومي سقوط مي‌كرد ولي امروز از سوي ديوان محاسبات عمومي بحث ريخته نشدن ميلياردها دلار از سوي دولت به خزانه كشور مطرح شده است ولي آب از آب تكان نمي‌خورد و اين يك خطر است. نداشتن برنامه، حركت كردن در جهت تصميمات غيركارشناسانه از جمله مشكلات كشور است كه در نتيجه‌ آن هم در توسعه داخلي دچار مشكل هستيم و هم ايرانيان در خارج از كشور با تحقيرهاي مختلف مواجه مي‌شوند.

سرانجام نظر موسوي درباره بازداشت‌هاي سياسي و مسئله دانشجويان زنداني پرسيده شد كه او تاكيد كرد: با بازداشت‌هاي سياسي صريحا مخالفم. اين مساله را بارها اعلام كرده‌ام. نمي‌توانيم به جامعه‌ دانشگاهي نگاه امنيتي داشته باشيم.

~ توسط HMD در مه 11, 2009.

14 پاسخ to “ميرحسين: كجاست آن نفتي كه قرار بود سر سفره‌ها بيايد؟”

  1. کبرم تو کس ننت موسوی

  2. مرگ بر موسوی خائن

  3. موسوی وقتی که تحمل حرف را ندارد و در پای میز مناظره عصیانی میشود آیا این یک رئیس جمهور است ؟ موسوی از سید بودن خودش و استفاده از پارچه سبز از این مردم می خواست سواستفاده کند . من به جرات میگویم که موسوی با آمریکائیان در ارتباط است . مرگ بر موسوی.

  4. فقط ميگم موسوي حمايتت ميكنيم

  5. موسوی می شود بگوید اول چه کسی باید پول نفت را سر سفره مردم می آورد 26 سال مردم منتظر شدند شما پول نفت را بیاوریداما می شود بگویید این پول نفت کجا رفت سر سفره ما که نیامد فکر کنم که سر سفره شماها آمده بود که با ورود احمدی نژاد از سر سفره هایتان در حال برچیده شدن است و ناراحتی شما هم ازاین است .می شود بگویید شماها چطور همگی شدید میلیاردر اما مردم همانی ماندند که قبلا بودند امام قبل احمدی نژاد بود که گفت نکند راست می گویند ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شدند حالا بگو ببینم پول نفت را چه کا رکردید

  6. موسوی سر مناظره احمدی نژاد در مورد کارخانه ای گفت که افراد از گروههای شما با بزرگواری تمام خراب کردند و زمینش را فروختند من هنوز جوابی از شما در مورد آن نشنیدم که تکذیب کنید و یا زمین خواری عمده ای که حزب اصلاح طلب و آقای هاشمی انجام دادند. آیا ناراحتی شما از این انتخابات علتش این است که شما می ترسید پرونده های قضایی شما مورد رسیدگی قرار گیرد.اگر نه و شما موافق آزادی و اطلاعات درست هستید چرا در تلویزیون حاظر نمی شوید با قوه قضاییه و آقای احمدی نژاد با پرونده های که ایشان مدعی هستند روبرو شوید و به جای آن از مردم می خواهید که به خیابانها بریزند و از شما حمایت کنند . من برای حمایت شما به این موضوع احتیاج دارم. چون مثل اینکه مردن مردم برای شما مهم نیست و فقط گرفتن مرکز قدرت است که برای شما اهمیت دارد

  7. الان شنیدم که یک هواپیما سقوط کرده اینم مطمئن هستم از کارهای شما موسوی ها می باشد بابا بی خیال یعنی مال دنیا این قدر شیرین شده بی خیال قدرت می دانید چرا می گویم کار شماست چون هنوز تکلیف سقوط هواپیماهای قبلی روشن نشده و بعد از انتخابات هم یک جریانهای مرموزی برای اینکه دولت ساقط بشود به وجود آمده است باید بگویم آقای موسوی اگر شمکا این حق را به خودتان می دهید که اینگونه رفتار کنید باید بگویم مردم مخالف شما هم در صورت ادامه این اعمال مجبور می شوند که به مقابله به مثل با شما بپردازند حالا دور از جریان انتخابات مخالفت 13000000 را می شود کنترل کرد یا 24000000 را

  8. اقای تشخیص مصلحت نظام می گویند قانون گریزی می شود بگویید که چرا خودتان سالهاست دچار این وضع شده اید سر هر کاری که رفتیدو فرصتتان تمام شد یک شغل جدید برای خودتان ساختید . و هرگز حاظر نشدید از مقام کناره گیری کنید و بدون انتخابات وارد مجمع شده و تمام نمایندگانی که از مردم برای مجلس رای نیاوردند را هر روز وارد این مجمع کردید می شود بگویید مجمعی که مردم اعضایش را قانونی نمی دانند و حتی خود مجمع را چطور می شود که وارد مسائل دولتی شده و به جای دولت مجلس و شورای نگهبان و رهبری تصمیم می گیرند . چرا حاضر نیستید فرزندان خود را محاکمه کنید در صورتی که درگیریهای مرگبار تهران به تحریک فرزندان شما صورت گرفته است.اگر به نظر شما همه به شما تهمت می زنند پس چرا حاضر نیستید وارد دادگاه شده و از خود در برابر شکایات دفاع کنید.

  9. آقای موسوی شما حال و گذشته تان فرقی نمی کند در هر دو صورت شما به مردم خیانت کردید.

  10. آقای موسوی گفتند با بازداشتهای سیاسی مخالفند ولی می شود بگویند که چرا در زمان آقای خاتمی عده ای را به جرم مخالفت با خودتان در زندان قزل حصار زندانی کردید یا بگویید چه بر سر معلمانی که گفتند در اعتراض به کمی درآمدشان در زمان آقای خاتمی اعتراض مسالمت آمیز کردند و شما با وحشیگری به جانشان افتادید و گفته می شود از آن زمان ناپدید شده اند آمده است.

  11. با سلام خدمت رئیس جمهور ما
    فرق دولتی که نیروی انتظامی پشتش باشه وحمایتش کنه چه فرقی با رژیم
    ظالم شاه داره ؟ اقای احمدی نژاد شما مقصر هستید.اگرامام علی واما حسین
    هم دراین روزبخاطر حق پایمال شده خوداعتراض می کردندشما به انهاهم یه
    چیزی میچسبوندیدو با باتوم انها را سرکوب میکردید
    ایا انها ایرانی نیستند؟چرا؟چرا؟؟؟؟؟

  12. مرگ بر دولت دهم

  13. به نظر شماافرادگداپرورشایسته ی رییس جمهوری هستند احمدی نپاد

  14. سلام بر اساس امر بانک مرکزی نرخ تورّم به بیشتر از ۲۰ درصد رسیده. این یعنی حقوق‌ها باید ۲۰ درصد بیشتر بشوند. همه میگویند بسیجیها بهترین حقوق و مزایا را دارند. ما که ندیدیم. نون برای ما هم گران شده. همه چیز برای ما هم گران شده. در یک بلاگ خواندم که ماها بهترین حقوق هارا میگیریم و نرخ تورّم به ما اثر نخواهد داشت.والله به امام قسم اگر این واقعیت داشته باشد.فقط همین را می‌خواستم بگویم.

پاسخی بگذارید

 
